Recent Posts

måndag 12 juli 2010

Hamnarbetare

När jag vaknade klockan fem i morse så var det med ett ryck. Jag kunde medans jag låg där sömndrucken, fortfarande höra ljudet av isflaken som slog mot båtens kropp, bara centimetrar från min koj. Uppe på däck ropade någon ut kommandon. Jag hörde inte allt som sades, men jag förstod att vi var framme. Antarktis kyla väntade där uppe.


Nästa ljud jag hörde var min katt som jamade, jag hörde också en bil köra förbi nere på gatan. Sen kände jag värmen. Ateljén är sedan några dagar 32 grader varm, dygnet runt. Antarktis var en önskedröm!


På schemat för dagen stod det med fet stil -JOBBA MED NYA BOKEN- har ni testat att jobba i 32 grader. Efter att ha slängt bort några timmar på ingenting så mindes jag min dröm. Is, fartyg, vatten. Så jag gjorde det bästa jag kunde av situationen, och gick ner till hamnen.
Faktiskt lyckades jag få ur mej ett par skisser medans jag satt på hamncaféet med min bulle, men betyder det att jag är en hamnarbetare nu?





Nåväl, nu är det dags för ett dopp i kallt vatten och sedan en film, day after tomorrow eller ice age kanske!

Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar