Recent Posts

fredag 16 juli 2010

Oh mon dieu!


I dag har jag jobbat med andra delen av den franska utgåvan av Mumiens Blod. Det är jättekul att se Theo prata franska -Mon dieu!
Det är lite overkligt på något sätt att en serienörd från Fjärdhundra blir läst, inte bara i Frankrike, utan även i Tintins hemland Belgien. -Mon dieu, igen!

Sent i går upptäckte jag till min stora fasa att mina skisspennor tagit slut!!! Återigen -Mon dieu!
Så efter att ha tagit en snabb tur till bokhandeln så kan jag nu återigen fortsätta med layoutskisserna till bok nr 3.

När jag ändå var på bokhandeln så passade jag på att köpa svart vävtejp. Jag har köpt mej en ny filmduk på NetOnNet i Västerås, vilket var mindre fiffigt. duken visade sej vara felmålad och hade inte alls det 16:9 format som den skulle, den var snarare 16:8. Jag åkte såklart över och bytte den, men även den nya hade ett felaktigt format. den här gången 16:10. Nu har jag tröttnat på att åka fram och tillbaka, så nu fixar jag duken själv :)

Fast jag gillar sånt. Mitt takfönster har läckt in i tio år nu, och på något sätt är det charmigt med den där hinken på golvet under hösten.

Mon dieu vad klockan går! Nu raskt över till skissboken!


Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar