Recent Posts

måndag 9 augusti 2010

Det regnar in, å det grövsta!

I dag var tänkt att bli en dag spenderas uteslutande med Theo.
Vädrets makter ville annorlunda.


Kring lunch kom regnet.

Inget vanligt regn kära vänner, ett sånt där regn som letar sej in i ateljén. Ni vet, så där så att det skvätter över arbetsbordet, datorn, skrivaren och vidare ned över hyllplanen med ockult referensgodis. Så efter att ha länsat arbetsrummet från föremål som inte gillar vatten, så var det bara till att torka mej, golvet och kapitlet om briggen Mary Celeste i Tage La Cours, Myter och mysterier.
Om ni aldrig testat att ta in vatten på detta Titanic-artade sätt, så kan jag bara säga -låt bli.
Hur som helst. En liten Joe Pesci liknande herre dök upp och täckte flinkt mitt takfönster med presenning, hurra för honom! Du räddade min dag och säkert många dagar framöver. Så nu silar sej ett stilla kvällsljus ner genom presenningen och färgar min värld grön.
Härligt, låt regnet komma, mej stör det inte!

Ola

12 kommentarer:

  1. Åhhh, tänk vi kunde ha fått en egen inomhuspool! ;P

    SvaraRadera
  2. jupp, med forsränning i trapphuset!

    SvaraRadera
  3. Den svarta baljan som båt! :)

    SvaraRadera
  4. Tänk jag då..jag cyklade i regnet..jag blev jätteblöt. Tur du inte promenerade med mej i morse, men det e klart det regnade ju inte då. ;)

    SvaraRadera
  5. ja huva, promenixa får du göra själv, särskillt om vädergudarna lovar regn. brrrr!
    jag är glad att jag bara har 9 sekunders färdväg till mitt jobb :)

    SvaraRadera
  6. 9 sek. Jag har ca 12 sekunder. Men då måste jag ta mig upp för en trappa också.

    SvaraRadera
  7. hmm, mitt råd till dej min vän:
    flytta närmare jobbet!

    SvaraRadera
  8. Då får jag bära upp sängen på övervåningen.

    SvaraRadera
  9. ja precis. då kan du ju även ligga i sängen å mejla och teckna, fy fanken
    Per, det här kan ju bli en ny start på livet! dessutom är du ju en tecknare som ligger i!
    ho ho!

    SvaraRadera
  10. fyyy sjutton så vitsigt!

    SvaraRadera
  11. Jo. Jag ligger i som en dåre (ännu vitsigare va?)

    SvaraRadera