Recent Posts

måndag 27 september 2010

Bokmässan 2010 är över, leve bokmässan 2011!

Sådär, nu sitter jag åter i min trygga ateljé i Enköping, Sveriges närmaste stad, som inte alls är särskilt nära Göteborg när man sitter på tåget. Hursom, oftast ser man ju bara montrarnas flashiga utsida så jag tyckte den här bilden, där man kan se mässans baksida var lite rolig. Jag är dock glad att ingen såg hur det såg ut under vårat mässbord!

Nya Theo-muggen levererades precis i rättan tid för mässan. Jag är väldigt nöjd med resultatet.
Den förra The(o)muggen var röd, den här gången tog vi fram en grön. Nästa år blir det en blå och om 16 år tar vi fram en beige!

Här är mina trötta redaktörer fångade i flykten. Elias vår lilla barnarbetare konstaterade torrt på tåget att trots att vi alla var trötta och helst ville vara hemma, så var vi redan igång och planerade bokmässan 2011.

Elias och jag pratar om tacos och chips. Vad annat i livet behöver man prata om.

Cirkeln är sluten. Jag är tillbaka vid frukostbordet, fast denna gång utan förväntningar på vad jag ska hitta på mässan. Denna gång fantiserar jag om dammråttor och kvalster under soffan. Snart är dom historia, precis som årets bokmässa!
Ta-ta! Ola

3 kommentarer:

  1. Du skulle ha tänt ljuset! :) Förresten .. Tack för ett par supermysiga dagar!

    SvaraRadera
  2. visst gör det!
    och, ja, ljuset borde ju ha varit tänt. kan inte fatta att jag missade det när jag tog mej tid att arrangera resten av bilden!

    SvaraRadera