Recent Posts

torsdag 18 november 2010

Magi

I dag fick jag en trevlig överraskning på posten. Nya Théo boken!
Det är någon månaden sedan den släpptes i Canada, Frankrike, Belgien osv. Men idag damp den äntligen ner i Enköping. Michel, Lena och resten av gänget på Les 400 Coups har som vanligt gjort ett strålande jobb. Speciellt kul var det att se skisserna i slutet av boken!

Undrar om magin att se Theo översatt någonsin försvinner. Hoppas inte det.

Ha en trevlig kväll på er, det ska jag ha!
Ola

4 kommentarer:

  1. Jag tror nog att du alltid känner ett pirr i magen när du får se det första exet av Theo översatt till andra världsliga språk :D

    SvaraRadera
  2. Vad innehåller den? Är det Mumiens blod eller De förlorade sidornas bok eller båda i en samlingsvolym?

    SvaraRadera
  3. Det är andra delen av Mumiens Blod. Fransoserna ville dela upp den i 3 delar. Den avslutande delen släpps nästa år. Just nu jobbar dom även på nästa franska bok, som blir den svenska trean. hmm jag vet faktiskt inte riktigt varför dom vill köra "I dödsskuggans dal" före "De förlorade sidornas bok" i Frankrike. Men så länge dom betalar och gör snygga böcker så sätter inte jag mej på tvären.

    SvaraRadera