Recent Posts

onsdag 5 januari 2011

Ett litet boktips från knasigheternas kulle


Läste i går kväll klart Culbards adaption av Lovecrafts -At the mountains of madness-

Jag kan bara säga, MÄSTERLIG!

Atmosfäriska miljöer och bra design på karaktärerna. Trotts att alla går klädda exakt likadant, så är det inga problem att fatta vem som gör vad. Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att Culbard gör alla miljöer i ett 3D program, inget fel i det, men han tecknar inte över 3D strecken med sin egna penna. Efekten blir då att miljöerna blir väldigt sterila, exakta och lite döda. Men kanske är det bara jag som är petig. Fantastiskt kul var det i varjefall att få kliva in i Lovecrafts värld, och denna gången se hur det ser ut. Det såg faktiskt ut ungefär som det gjorde i mitt egna huvud när jag läste boken första gången. Ska ni läsa 2 böcker i år, så föreslår jag den här, och Theo del 3, såklart! ;)

Anyway. Såg i slutet av boken att han även gjort en handfull Sherlock Holmes serier!!! (förutom Mountains of madness och Dorian Gray som jag redan har)

Hur kan jag ha missat det??? Sablar! Göta Petter vad jag har gosiga böcker att se fram emot.
Nu är det dax att rita vidare :) Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar