Recent Posts

fredag 28 januari 2011

Inget nytt under solen.

Arbetsdagarna på skolan är över... för den här veckan alltså. Framför mej har jag nästan en vecka av ostört arbete med nya boken. Ska bli skönt att grotta ner sej lite.
Det var fantastiskt att få vara en del av förintelsens minnesdag i Bålsta i går, en stor ära. Ibland gnäller jag över mitt arbete, men stunder som igår inser jag hur välsignad jag är. Jag lever min dröm, och som en bonus får jag i mitt arbete vara med om möten med otroliga människor. Piotr som berättade om sitt liv är en sån människa, Nina som anordnade kvällen är en annan sådan människa. I kväll väntar tacos och Adele filmen i soffan!!! Även det har alla tecken på att bli ett möte utöver det vanliga. Ni som läst Theo har säkert inte missat sneglingarna till Adele. Och ni som känner mej vet att tacos är något utöver det vanliga... som vanligtvis förekommer i min närhet. (är det verkligen något utöver det vanliga då?)

God afton! Ola

7 kommentarer:

  1. Va? Har du fått tag i Adele! Var, hur? Jag vill också!

    SvaraRadera
  2. Så du blev inte det minsta avis på tacosen???

    SvaraRadera
  3. Vad är tacos när man kan få se mumier i kostym?

    SvaraRadera
  4. Mumier i kostym?
    Besök slottet ;-)

    SvaraRadera
  5. Nej, Tacos kan orimligtvis vara något utöver det vanliga när man är du. ;)

    Jag håller med dig Jonas - Mumier före Tacos - alla gånger!

    SvaraRadera
  6. Mumier i kostym smäller lite högre än tacos, det håller jag med om. Men kombinera dom och ni får ett gudomligt möte. Lite som att möta Tore Skogman och Dan Brown vid fruktdisken på ICA... Typ.

    SvaraRadera