Recent Posts

måndag 2 maj 2011

Ett dröm spel!

Jag stod i kväll på Ica med en korg kakor, bullar och frukt.
Framför mej i kön stod ett par i 80 års åldern. Mannen plockade upp på bandet och skulle just lägga på en plastpåse, när hans fru hyssjar och signalerar åt honom att låta bli. Låt bli väser hon likt en vårsnuvig snok! Mannen lägger oförstående tillbaka påsen och betalar deras varor medans damen travar ner till slutet av varubandet. Så fort kassörskan börjat slå in mina varor utbrister damen med vårsnoksförkylningen -men Gösta, nu glömde du ta en påse igen! Varvid damen tar upp sin vältummade portmonä och ber om en kasse. Eftersom kassörskan är mitt upp i mina kakor, bullar och frukt så säger hon naturligtvis -det gör inget, ta en påse du.
Det var en fröjd att se! Inte ens Shakespeare i maskopi med dr Evil hade kunnat skriva och utföra en snyggare kupp! Med dom skådespelarprestationerna förtjänar verkligen Enköpings Bonnie och Clyde en livslång förbrukning av ICAs åtråvärda plastpåsar! Jag bugar mej!

To påse or not to påse... Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar