Recent Posts

torsdag 30 juni 2011

Theo 4, 5 och 6.

Efter att ha bränt ryggen, å det grövsta, har jag nu spenderat några dagar i skugga. Väldigt bra för kreativiteten! Egentligen hade jag tänkt att bara ägna mej åt lättja, men vad sjutton, mitt jobb är ju lättja!!! Jag har börjat skriva på del 4, 5 och 6 av Theos ockulta kuriositeter. Jag gör alla 3 delarna på samma gång eftersom dom hänger ihop. Det blir en story på totalt 300 sidor, fördelade på 3 böcker. Tanken är att släppa dom med ganska kort mellanrum. Ska bli spännande att tänka nytt format och tätare boksläpp.
I kväll sparkar jag igång produktionen med ett researshbesök i Kalmar domkyrka. Där ska Anna och jag träffa Anders som är guide. Jag är enormt hypad över besöket ikväll och storyn som just nu faller på plats! Trots att jag efter förra boken var otroligt trött på min lurvige björn, så har jag saknat honom och de andra karaktärerna.
Det blir inom kort ett litet bild-reportage här från kvällens researchtrip.

Ta-ta! Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar