Recent Posts

onsdag 13 juli 2011

En mindre grisig burgare

Kära gourmander!

Jag bevistade för en tid sedan den eminenta inrättningen Max. ni vet den där restaurangkedjan som serverar små kulinariska läckerbitar, i form av platt kött mellan 2 spröda brödbitar.
Jag beställde en av deras grandiosa måltider, visas här:


Men blev serverad detta:


Eftersom jag inte ville ge upp hoppet helt om mänskligheten, så valde jag att en vecka senare inmundiga samma grandiosa meny på en annan av Max anrättningar, den här gången i en annan del av landet. Visas här:


Eftersom jag fortfarande inte fick det hela att gå ihop med vad som visades på alla skyltar, så skickade jag ett glatt brev via cyperrymden till Max restaurangchef. Han bad högtidligt om ursäkt för det inträffade med orden –den här hamburgaren ska alltid ha 4 baconskivor!

Jag får fortfarande inte menyn och reklambilden att gå ihop. Men god glass har dom!

Ta-ta! Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar