Recent Posts

onsdag 7 december 2011

Who watches the watchmen?

Jag vet att jag är en smula sent ute. Men bättre sent än aldrig.

Just nu pågår ju en liten debatt om huruvida det var rätt att baktala Julian Assange i media innan han blivit dömd i en rättegång.

Vänta lite nu... jag har alltid trott att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Vad är det som är så svårt att förstå med den meningen kära journalister?
Eller är det för att han hittat större scoop än ni gjort som gör att det är ok att överträda den regeln? Missförstå mej rätt, jag tycker att Assange och hans hemsida är oansvarig som släpper information som inte mår bra av att släppas. Information som diplomater och politiker behöver för att sköta sina jobb.

Hur som helst. Man kan ju undra varför svensk media är så snabba med att hänga ut en utländsk kollega innan han ens blivit prövad, när de flesta tidningar,radiokanaler och tv-stationer fortfarande inte gått ut med att det var Pontus Enhörning som blev dömd för pedofilbrott.

Sen en fråga som gnagt i min hjärna den sista tiden: Om Assange har en så otroligt dålig kvinnosyn som det skrivits om... varför var då en feministisk svensk politiker så glad i att umgås, gå på fest och rent allmänt leva med honom?

Bara en tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar