Recent Posts

måndag 29 september 2014

Deus Ex Machina: Den helige anden

I söndags kände jag mig utvilad och redo att dra igång tecknandet på nästa bok. Manuset har legat färdigt i ungefär två veckor och jag har inte kunnat se några logiska luckor i storyn, så det var lika bra att börja! Den här gången är handlingen delvis förlagd till Israel och eftersom jag ofta börjar med att rita miljöer, så blev det igår en bakgrundsvy över klagomuren. När jag jobbar med en miljöbild så blir det nästan som att jag besöker platsen i sinnet. Jag utforskar portar och vrår, känner dofterna och hör ljuden. Ibland blir de här tecknade platserna nästan mer realistiska än de verkliga platserna. Så till den grad att jag kan sakna någon detalj när jag sedan besöker platsen på riktigt. Men Jerusalem har jag hyfsad koll på. Karaktärerna lägger jag sedan in när allt monteras ihop på den färdiga seriesidan, så det kommer inte förbli så här öde.

Jag är verkligen nöjd med Deus Ex Machina-sagan och jag är glad att jag väntade några år med att göra den. Det har varit svårt men roligt att knyta ihop alla trådarna och jag var långt ifrån redo att förverkliga storyn när jag först kom att tänka på den 2009.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar